Afgebroken M 64 koelschip ( Reefer ) in Vlissingen

Een klant uit Schiedam belde esmaly-werken of we op korte termijn een afgebroken bout konden verwijderen. Wij vroegen natuurlijk wat is de diameter van de afgebroken bout en waar zit deze bout. Het betrof een afgebroken kopbout met een maat M64 deze afgebroken kopbout zat in een hoofdmotor van een koelschip (reefer). Op dit schip was esmaly-werken al 2 x eerder geweest om 2 afgebroken kopbouten te verwijderen. Zodoende wisten wij dat deze heel erg vast zaten. Alleen de klant zei dat deze bout wel in een hele krappe ruimte zat, hij zat namelijk onder het uitlaat systeem. Daar aangekomen moesten we even onder en door de constructie tijgeren en er was inderdaad heel weinig plaats. Maar na verschillende uren te hebben gevonkt, begonnen we met het voorbereiden om de bout met een kracht vermeerderaar te demonteren uit het gat. Toen er eenmaal beweging in kwam hebben we de luchtsleutel gepakt en het afgebroken stuk bout verwijderd. De bemanning gingen gelijk aan de gang om alles weer in orde te maken voor de volgende reis. Omdat tijd natuurlijk geld is en het schip gewoon weer op volle kracht kan varen.

Andere projecten

Deel dit op social media!